INTRASTAT – VYKAZOVÁNÍ VNITROUNIJNÍHO OBCHODU SE ZBOŽÍM A JEHO PROVÁZANOST S UPLATŇOVÁNÍM DPH V ROCE 2019

Kurz č. 17724

Přednáší Marek REINOHA
Odborný poradce v oblasti cel a unijního obchodu, spoluautor odborné publikace, autor odborných článků, zkušený odborník a lektor v dané oblasti.
Termín úterý 29. října 2019
Začátek

9.00 (prezence od 8.15, předpokládaný konec cca v 13.30)

Místo BEA campus, tř. Kosmonautů 1, Olomouc 779 00

Program kurzu

Seminář pořádáme ve spolupráci se vzdělávací agenturou INTELLEGO Olomouc - www.intellego.cz

Komu je školení určeno:
Školení je určeno pracovníkům výrobních a obchodních společností, kteří se zabývají vykazováním údajů pro statistiku vnitrounijního pohybu zboží, případně zástupcům těchto společností, kteří potřebují získat základní či prohloubit si dosavadní informace v dané problematice.

Cíl školení:
Na školení získáte přehled základních pravidel vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT při realizaci různých obchodních transakcí, definici jednotlivých vykazovaných údajů a informace o provázanosti vykazování na uplatňování DPH.

Program školení:
Seminář je zaměřen na prezentaci pravidel vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT definovaných vyhláškou č. 201/2005 Sb., o statistice vyváženého a dováženého zboží a způsobu sdělování údajů o obchodu mezi Českou republikou a ostatními členskými státy Evropského společenství v návaznosti na předpisy Evropské unie.

Na semináři budou prezentována pravidla vykazování při provádění různých druhů obchodních operací, postupy při vykazování zvláštních druhů a zvláštních pohybů zboží, pravidla provádění oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro INTRASTAT a další aspekty vykazování včetně jejich provázanosti na uplatňování DPH. 

1. Definice vnitrounijního ochodu se zbožím a základních pravidel jeho provádění.
2. Základní předpisy upravující vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT, základní pojmy.
3. Pravidla vykazování, tzn. pravidla pro uvádění údajů do výkazů pro INTRASTAT.
4. Vykazování při provádění různých obchodních operací v rámci vnitrounijního ochodu se zbožím (nákup, prodej, zušlechťovací operace, vícestranné obchody apod.)
5. Postupy při vykazování zvláštních druhů a zvláštních pohybů zboží.
6. Pravidla provádění následných oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro INTRASTAT.
7. Definice zboží vyňatého z povinnosti uvádět o něm informace do výkazu pro INTRASTAT.
8. Možnosti využití vnitrofiremních informačních systémů pro sběr údajů nutných pro vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT.
9. Praktické příklady vykazování vybraných obchodních operací.
10. Příklady provázanosti vykazování s uplatňováním DPH.
11. Změny ve vykazování.
12. Diskuze, zodpovězení dotazů účastníků.
 

Další informace:
Účastníci školení obdrží certifikát o absolvování kurzu a podkladové materiály. Součástí školení je občerstvení a nápoje zdarma.

Pro členy SÚ
1 836 Kč
včetně 21% DPH
Pro ostatní
1 936 Kč
včetně 21% DPH